Toate tipurile de utilizatori de pe Facebook printre care ești și tu
Potrivit unor cercetători există patru tipuri de utilizatori Facebook și toți ne regăsim între aceștia, fie că vrem, fie că nu vrem.
Aceste categorii au fost create de o echipă de la Universitatea Brigham Young (BYU), care a compilat o listă cu 48 de afirmații care au elucidat motivul pentru care oamenii folosesc Facebook. Apoi au avut subiecți să le citească și să aleagă afirmațiile care se aplică cel mai mult în propria lor activitate de pe Facebook, plasându-le pe o scară de la „cel mai mult” la „cel mai puțin ca mine”.
Facebook e o rețea socială cu circa două miliarde de oameni și are deja suficiente date despre noi, ca oameni, cât să facă o radiografie foarte bună a societății. Ajută însă să vedem cum arată utilizatorii și în studii terțe.
Selfie: utilizatorul de Facebook pe care n-ai cum să-l ratezi
Este destul de explicit. Totul se referă la auto-promovare prin fotografierea fețelor pe care le afișezi în diferite momente și ocazii, după care le încarci neîncetat, ca lumea să le vadă. Scopul lor este să primești cât mai multe like-uri, comentarii și, cel mai important, cât mai multă atenție posibilă.
Foarte important este că cei care se încadrează în această categorie prezintă o imagine de sine pe care și-o doresc, indiferent dacă ei se regăsesc sau nu cu acel selfie.
Relationship builder sau utilizatorul de Facebook care se crede liant între toți
Folosesc în mod regulat Facebook ca să posteze, să răspundă altora, să te se angajeze în dezbateri, conversații și și explicații. În general, dacă ești așa ceva, încerci să construiești conexiuni online, fie prin crearea de prietenii noi, fie ținând legătura cu prieteni vechi. Pentru oamenii ca tine, Facebook este o prelungire a vieții tale reale. Este o modalitate de digitizare a empatiei, în esență.
City Crier e utilizatorul de Facebook care crede că anunță cele mai importante știri
Sunt, poate, cei mai frecvenți pe rețeaua socială, în sensul că diferența dintre viața lor virtuală și viața reală este imensă. În loc să te concentrezi asupra vieții tale sau a vieții prietenilor și familiilor tale și să publici lucruri personale, tu te consideri o sursă de știri. Împărtășești articole, comentezi evenimente actuale și anunți evenimente importante în lume.
Utilizatorul de Facebook cunoscut ca Window Shopper e vecinul care doar se uită
Sunt cei care se simt obligați din punct de vedere social să se afle pe Facebook. Cu toate acestea, dacă te regăsești printre aceștia, motivația ta nu este de a informa planeta despre cele mai recente aspecte ale vieții globale. Mai degrabă, mergi de la o pagină la alta și doar observi comportamentele, postările și viețile digitale ale altora.
Cercetătorii fac o comparație cu diagnosticele comportamentelor cronice și a dependențelor în lumea reală. „Mass-media socială este atât de înrădăcinată în tot ceea ce facem acum. Majoritatea oamenilor nu se gândesc de ce o fac, dar, dacă oamenii își pot recunoaște obiceiurile, asta creează cel puțin conștiința”, a declarat coautorul Kris Boyle, profesor asistent la Școala de Comunicare a BYU.
Având în vedere că utilizatorul mediu de pe Facebook petrece în jur de 35 de minute pe zi pe platformă, cam 213 de ore pe an, probabil că este bine să clarifici ce fel de utilizator ești când intri pe Facebook și, de ce nu, prin analizarea propriului comportament, să stabilești dacă ceea ce faci în lumea virtuală se regăsește în comportamentul tău real. Asta ți-ar putea da de gândit.